wroom

Bussen svänger inte av motorvägen (tänker i panik att den blivit kapad och att alla kommer dö) där den ska.
Människor runt om mig börjar sucka och himla med ögonen.
"HALLÅ DU KÖR FAKTISKT FEL" (Sherlock Holmes verkar befinna sig på bussen)
Busschauffören ursäktar sig "Jag har kört fel så vi får ta en annan väg".
"SOM OM VI INTE MÄRKTE DET"
Livliga diskussioner på bussen uppstår om vilken väg som är bäst att köra tillbaka och någon kommer med idén att "det är väl ändå bäst att köra till slutstationen först, annars blir dom som ska av där jättesena".
Jag däremot, är glad att sånt här händer någon gång ibland. Det blir liksom lite som miljöberikning för människor, så slipper man rulla på i samma hamsterhjul.
Även fast extrem irritation framkallas i debatten "vilken väg ska vi ta" så är jag lite fnissig.
Det har åtminstone hänt någonting idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0