DU ÄGER !

Känner du dig ful och tror att det blir perfekt bara du blir lite snyggare?
Jämför du dig med andra hela tiden och känner dig bara bra så länge ingen annan är bättre?
Är du självupptagen?
Tusentals ungdomar går och mår dåligt i onödan, på grund av just detta, dålig självkänsla.  och dessa punkter är bara några av många konsekvenser som svag självkänsla ger

varför är jag inte gladare?

Det räckte lixom inte med att jag fick bekräftelse i går- jag krävde det även dagen därpå. Om jag var svettig under armarna eller sa något korkat så var jag övertygad om att alla i min omgivning satt och tänkte på just det.
Det var som att det ovanförmig hängde en stor,ful banderoll men rubriken SVETTLISA.
Då hade jag inte insett att alla andra faktiskt är fullt upptagna av sina egna liv och att allt inte kretsar kring just mig.
Småsaker kunde göra mig så fruktansvärt nere, men också så jävla förbannad !
Hela tiden var min stora fråga, varför är jag inte gladare?
Jag självömkade, alltså, jag tyckte så synd om mig själv.  Okej, alla behöver tillåta sig att tycka synd om sig i bland, fast inte för länge vid varje tillfälle.  Offerkoftan lixom växer in i huden på en.
Jag kände mig snygg och var glad och pratig, så länge det inte kom in någon i rummet som var snyggare, smartare och roligare än mig. Då blev jag lätt lite sur och tillbakadragen. Det som hände var alltså att jag kände mig oduglig och började genast jämföra mig men den nya personen.
Det här blogginlägget tillägnar jag till er läsare som någonsin känt er så jävla trötta på att inte bara kunna njuta av, och inse, hur bra ni är ,precis som ni är.

NI ÄGER ! PEACE


"jag menade inte det, kom tillbaka, helvetes jävla skit "



Polaren ; vill du med på bio
Jag ; nää...
SAMTIDIGT ;TANKEGÅNGARNA ÄR PÅ "HUR DÅLIGT PROVET GICK, SURA GRANNEN, HUR FLOTTIT MITT HÅR ÄR, ATT SNUBBEN INTE SVARADE PÅ SMSET. TYCKER HAN ATT JAG ÄR FUL?" BLAH BLAH BLAH . STOP. JAG FÖLJER MED PÅ BIO :))) VILKEN FILM BLIRE? :D
ps. mia törnblom. du äger ! ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0