genom eld och vatten

Du frågade om jag följde med dig om det skulle gå fel i kväll.
Men när du senare ringde, och jag hörde din lessna röst i telefonen ville jag bara slå omkull datastolen och banka näven i väggen. Inte för att jag var arg på dig, utan mer i frustation. Varför just du?
Jag vill att vi ska kunna åka och bada, njuta av solen, spana på snygga killar och bara njuta av sommarlovet.
Och så satt vi där. Handduken virad runt din arm. Ångesten var inte lika stark, utan hade gått över i trötthet. Du tittade på mig med dina gröna ögon. Världens finaste ögon. Trots att dom var lessnare än dom flestas.
Jag visste inte vad jag skulle säga. Blev yr och en konstig kännsla skölde över mig. En overklighetskänsla.
Var det så här sommarlovet skulle vara?
Det finns så mycket saker jag vill här i livet, men att du ska bli frisk är nog en av mina högsta önskningar.
Jag vet att du kommer klara det, och jag kommer stå vid din sida, oavsett vad som händer.

Kommentarer
Postat av: tilda

Fint skrivet!

2010-07-02 @ 09:49:02
URL: http://iiqblond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0