riverside motherfucker


Jag läser i amandas bok " tänker inte alla som jag" som hon har fått från skolan.
Syftet med boken är att skapa en förståelse för hur andra tänker och handlar.
Nattis, en blandning utav röd och en gnutta gul
i boken har jag nu läst vad som är typiskt mig
Jag har hamnat mitt emellan kategorierna röd och gul.
Röds beskrivning stämmer mest in på mina personlighetsdrag
Typiskt röd
pådrivande , fattar snabba beslut på eget bevåg.
Tar gärna på sig omöjliga projekt. Är rak och direkt  i min kommunikation. Jag vill gärna ta den största utmaningen först och hoppas på att rutinuppgifterna hinner lösa sig under tiden.

Men vad jag ogillar prickar faktiskt gul in full pott;
Att bli personligt utnyttjad
Att bli förnekad som person eller resurs
Vistas i slutna och tysta miljöer
Mötas av ovänlighet
Bli begränsad av rutiner
Allt för detaljrika åtaganden
Statiska och odemokratiska omgivningar

ett exempel på hur en röd agerar vid en diskmaskin där disken är ren!
röd: toppen att det finns rena muggar. då hinner jag ta med en kopp till nästa möte ( tar en kopp till sig själv och går därifrån) Är i tankarna redan inne i nästa punkt på dagens agenda.

Hur mycket tålamod har varje färg

röd; väldigt lite tålamod både vad det gäller egna arbetet men också andras arbete.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0